Návod, jak vytvořit vlastní mikro konverze

V minulém článku jsme psali o tom, proč jsou mikrokonverze důležité a proč byste je ani vy neměly ve vaší marketingové strategii podceňovat. V tom dnešním si naopak ukážeme, jak základní mikrokonverze nastavit snadno, rychle a svépomocí.

Nebudete k tomu potřebovat programátora, kodéra ani markeťáka. Ano, až tak snadné to je! Jediné, bez čeho se neobejdete, je nástroj Google Tag Manager, který je ale zdarma a práce s ním je opravdu jednoduchá, takže pokud s ním nemáte zkušenost, není se čeho bát. Jestli je pro vás Tag Manager novinka, o jeho implementaci se více dozvíte zde. Nyní ale něco málo o Značkách a Pravidlech, bez kterého se neobejdeme. 

Značky (Tags)

Značky jsou segmenty kódu od různých poskytovatelů, které pomáhají integrovat jejich produkty do vašich webových stránek. Nemusíte tak značky přidávat přímo do zdrojového kódu, ale místo toho je můžete publikovat v uživatelském rozhraní Tag Manageru a určovat tak, kdy se mají spouštět. Díky tomu šetříte čas, jelikož s každou jednotlivou změnou nemusíte čekat na programátora, až vám jednotlivé kody nasadí. A jak takové značky mohou vypadat?

Google Analytics 4

S přechodem z Universal analytics na GA4 se změnily i cíle, z kterých jsou nyní události neboli eventy. Pokud bychom tedy v GA4 chtěli vidět, kolik uživatelů si napříkad zobrazilo rezervační formulář, nastavení značky bude vypadat následovně:

Jediné, co k tomu tedy bude potřebovat, je měřící ID, které se dozvíte v admin rozhraní GA4. Samotné události si pak můžete pojmenovat jakkoliv, měli byste ale dodržovat názvosloví podle Googlu, abyste v tom, při větším množství událostí, měli pořádek.

Google Ads

Ačkoliv si můžete Google Ads a GA4 propojit s vidinou sdílení konverzí tj. ty konverze, které už máte vytvořené v GA4, si můžete importovat do Google Ads, ne vždy to může být ideální řešení. Sice se tento postup doporučuje kvůli provázání celého systému a komplexní analytice, nicméně z naší zkušenosti se následně ochudíte o cca 10-20% konverzí, protože jednoduše řečeno, Google Ads značka vám konverzí posbírá více, než vám jich do Google Ads pošle GA4. 

Jak tedy bude vypadat celý postup? Nejprve si konverzi musíte vytvořit v Google Ads, kdy vám systém vygeneruje dva důležité kódy – conversion id a conversion label. Z těch následně vytvoříte značku v Tag manageru následujícím způsobem:

Takto vytvořené konverzi můžete přiřadit i hodnotu, ale jelikož se v našem případě zobrazení rezervace nejedná o transakci, nutné to není a v některých případech to může udělat více škody, než užitku – třeba, když mikro konverzí máte více a nejste si jistí, která je pro vás hodnotnější.

Facebook

Facebook má svůj standardní set eventů, který ale v tomto případě nevyužijeme, protože pro potřeby mikro konverzí se úplně nehodí a to z toho důvodu, že právě nejsou standardizované. Tím pádem je lepší využít custom konverze. Celá značka bude pak může vypadat následovně:

fbq(‚trackCustom‘, ‚rezervace_view‘);

Stejně jako v případě Google Ads, i u Facebooku si můžete k měřícímu kódu přidat další JSON objekty, jako třeba hodnotu, ale pro potřeby mikro konverzí si vystačíte s tím nejjednodušším nastavením (v kterém nebudete s největší pravděpodobností chybovat).

Pravidla (Triggers)

Značky, které jsme si popsali výše, se spouští na základě vámi určených pravidel. Tag Manager pak sleduje průchod uživatelů vašimi webovými stránkami a pokud uživatel sepne pravidlo, Tag Manager řekne značce, aby se spustila. 

Pro zjednodušení si vše můžete představit jako klasický děj Indiana Jonese. Tedy, když Jones prochází jeskyní a stoupne na nastražený kámen (v našem případě Pravidlo), z okolních stěn se na něj buď vyvalí balvan nebo vystřelí jedovaté šípy (Značka). A Tag Manager je celý systém, který divák příhodně nevidí, stejně jako jej nevidí uživatel při průchodu vaším webem.

Zobrazení stránky

Jedna z nejjednodušších mikro konverzí na nastavení. Nicméně je spíš aplikovatelná jako kontrolní mikro konverze a není zrovna vhodná k optimalizaci kampaní – to jen za určitých předpokladů. Jelikož je zobrazení stránky Pravidlem, který má GTM v základu, bude vám stačit vše nastavit následovně:

Zobrazení elementu

Tohle pravidlo jsme zmiňovali (a oslavovali) v článku Mikro konverze aneb když nákupy nestačí, jelikož ho pravidelně jako mikro konverzi používáme a to zejména u klientů, kteří mají na svých webových stránkách rezervační formulář. V případě, kdy vaše podnikání stojí na rezervacích, ale přes kampaně jich nezískáváte dostatek, je ke zvážení, jestli pro optimalizaci kampaní nevyužít mikro konverzi zobrazení rezervačního formuláře, které vám právě toto pravidlo umožní. Celé nastavení pak bude vypadat následovně:

Při nastavování pravidla na vás ale čeká menší past ve formě identifikace konkrétního elementu, ale žádné strachy, i s tím vám poradíme. Stačí, když na vaší webové podstránce, kde se element, který chcete sledovat, nachází, kliknete pravým myšítkem a zvolíte možnost prozkoumat. Následně se vám otevře webová konzole, která vám umožní identifikovat konkrétní element. Stačí, když pravým vyberete ten, který vás zajímá a kliknete na copy CSS selector. Ten pak vložíte do pravidla a máte hotovo.

Kliknutí na odkaz

Tuto mikro konverzi můžete využít v případě, kdy máte na landing page kontakty jako e-mail nebo telefon, případně z ní odkazujete na jinou část webu a posíláte uživatele nákupním trychtýřem dále “po proudu”. 

Díky tomuto pravidlu tak můžete měřit a sledovat, kolik uživatelů na tento element kliknulo, tedy vyjádřili elementární zájem o to vás buď kontaktovat nebo se alespoň částečně přiblížili ke konverzi. Pravidlo nastavíte následovně, jen si musíte dávat pozor, abyste správně vydefinovali podmínku, při které se spouští. Pokud si nejste jistí, jakou podmínku zvolit, klikněte zde.

Scroll / Posunutí stránky

Další mikro konverze, která se hodí primárně pro landing page. Pokud chcete odlišit uživatele, kteří si vaši webovou stránku prošli až do konce, nebo minimálně do určitého bodu, využijete právě toto pravidlo.

Lehce ho nastavíte, ale měli byste být obezřetní, protože se najdou uživatelé, kteří vaši stránku prolétnou bez toho, aby si ji pročítali a z podstaty věci bude tahle mikro konverze započítávat i je. S opatrností vše nastavíte následovně:

Čas na stránce

Díky této mikro konverzi snadno rozlišíte uživatele, které vaše nabídka zaujala, od těch, kteří z vašeho webu zmizeli ještě před tím, než se mohli dozvědět jakékoliv informace. Díky tomu je tato mikro konverze spíš vhodná pro remarketingové potřeby tj. Chcete zpětně oslovit s nabídkou pouze ty uživatele, kteří o vaše produkty či služby projevili elementární zájem a ne všechny, kteří přišli na vaše stránky, i když tam byli dvě vteřiny.

Nicméně pozor, lidé se často domnívají, že toto Pravidlo se spouští s příchodem uživatele na web a končí s jeho odchodem. Není to však pravda, kdykoliv totiž uživatel přejde z jakékoliv stránky na jinou, například /o-nás na /ceník, toto počítadlo se resetuje. Je tedy důležité s tímto počítat a i z toho důvodu je vhodné jej využívat spíše pro landing page, z které mají uživatelé menší tendence utíkat. Nastavíte jej takto:

Zobrazení určitého počtu stránek

Pokud se chcete vyvarovat resetování časovače při změně stránky uživatelem, možné to je, nicméně nastavení toho Pravidla je už trochu “vyšší dívčí”. Místo toho, abychom vám zde přepisovali návod od jiných, radši odkážeme na skvělý článek od JustMighty, kde je nastavení tohoto pravidla vysvětleno krok za krokem. Článek naleznete zde.

Jak si nakonec vše zkontrolovat

Na to, abyste zjistili, jestli vše funguje, nemusíte čekat do doby, než se vám začnou v nástrojích načítat vaše nové mikro konverze. Tag Manager má v sobě zabudovaný nástroj pro kontrolu, díky kterému si budete moct být jistí, že máte vše správně nastaveno. 

Stačí, když kliknete na tlačítko preview/náhled, které naleznete vedle tlačítka k publikování a budete se chovat stejně, jako uživatel, který prochází vaším webem a má splnit konkrétní pravidlo, při kterém se Značka spustí. Vše pak bude vypadat následovně:

Další možností je nainstalování Tag Assistant rozšíření do vašeho prohlížeče. Stáhnout si jej můžete zde. Toto rozšíření stačí zapnout při příchodu na vaše stránky a následně vám bude zobrazovat všechny značky, které se při vašem průchodu webem spustily.

Závěrem

Mikro konverze jsou silným nástrojem digitální marketingu a my věříme, že pokud jste se dostali až sem, tak víte, jak je maximalizovat ve váš prospěch. Pokud si však stále nejste jistí, jak poznatky aplikovat na vaše webové stránky nebo se potřebujete doptat na konkrétní věc, není nic jednoduššího, než u nás poptat konzultaci, kde vás buď nasměrujeme, nebo tento problém za vás rovnou vyřešíme.:) 

Už odcházíte?

Nespěchejte a podívejte se, co vše vám můžeme nabídnout

Návody

Nechte se inspirovat praktickými tipy i osvědčenými postupy a získejte klíčové informace a strategie, které vám pomohou růst a dosáhnout úspěchu ve vašem podnikání. 

Naše služby

Maximalizujte úspěch svého podnikání společně s námi. Od strategie a plánování po optimalizaci a sledování výkonu – máme vše, co potřebujete k tomu, abyste byli o krok napřed. 

O AdManii

Seznamte se s týmem marketingových nadšenců, který udělá vše pro to, aby vám pomohl maximalizovat potenciál vašich produktů nebo služeb. 

Připraveni začít?