Jak vložit Google Tag Manager na vaše webové stránky

Google Tag Manager (GTM) je nástroj, který může revolučně změnit způsob, jakým sledujete a analyzujete chování návštěvníků na svých webových stránkách. V tomto kratším článku se podíváme na to, jak jej integrovat i na vaše stránky.

Předtím než se pustíme do procesu integrace GTM, pojďme si říct něco o tom, co GTM vlastně je a proč je tak důležité ho mít na svých stránkách. Google Tag Manager je nástroj od společnosti Google, který umožňuje spravovat a implementovat štítky třetích stran bez nutnosti zásahu do kódu stránky. Díky tomu se vám otvírá nepřeberné množství možností, jak tento nástroj využít ve váš prospěch. Vše od implementace měřících kódů až po tvorbu vlastních konverzí. Jak ho ale na své stránky nasadit? Jednoduše, stačí, když budete následovat pár následujících kroků:

1. Vytvoření účtu

Před tím než začneme, musíte vytvořit účet na Google Tag Manager. Přihlaste se do svého účtu na https://tagmanager.google.com a klikněte na tlačítko „Vytvořit účet“. Vše, co k tomu budete potřebovat, je váš Gmail účet.

    2. Vytvoření kontejneru

    Po vytvoření účtu vytvoříte nový kontejner pro svou webovou stránku. Každá webová stránka má svůj vlastní kontejner, který bude obsahovat všechny štítky pro sledování. Pokud má váš web subdomény nebo domény v jiném jazyce, můžete pro přehlednost vytvořit kontejner například pro každou jazykovou mutaci. Každý web je v tomhle unikátní, ale vždy jde primárně o to, abyste v nastavení hlavně měli pořádek.

      3. Získání kódu kontejneru

      Po vytvoření kontejneru klikněte na tlačítko začínající „GTM-xxx“, abyste získali kód vašeho kontejneru. Tento kód pak budete muset přidat do záhlaví každé stránky svého webu. Podrobný návod na implementaci vám Google popíše v jednoduchém pop-upu, který můžete vidět níže.

        4. Integrace kódu do WordPressu

        Tag manager tedy buď vložíte napřímo do kódu stránky, nebo například v případě WordPressu můžete využít dedikovaných pluginů. Pamatujte ale na zlaté pravidlo – čím méně pluginů na webu, tím lépe. Pokud se však rozhodnete jít touto cestou, můžeme maximálně doporučit plugin s názvem GTM4WP. V případě Shoptetu je tento proces ještě snadnější, jelikož budete mít v adminu přímo určený prostor pro váš GTM kód.

          5. Přidání štítků

          Nyní můžete přidat štítky, jako jsou sledovací kódy Google Analytics, Facebook Pixel nebo jiné, vše pomocí rozhraní GTM. Stačí vytvořit nový štítek, vybrat odpovídající typ a přidat ho do kontejneru. Štítek pak doplníte o pravidlo, kdy se má spouštět a máte hotovo.

            6. Ověření správnosti funkce

            Po přidání štítků je důležité ověřit, zda vše správně funguje. Po odeslání změn v GTM přejděte na svou webovou stránku, kde pomocí nástroje pro vývojáře prohlížeče můžete zkontrolovat, zda se štítky správně načítají. Vše si můžete zkontrolovat i pomocí funkce „Náhled“ přímo v Tag manageru. Ta vám zobrazí vaše webové stránky s vlastní GTM konzolí, kde uvidíte, které štítky se spouštějí a podle jakého pravidla.

              7. Závěr

              A to je vše, máte hotovo! Integrace Google Tag Manageru na webové stránky není nic složitého, ale zároveň vám usnadní spoustu práce, trápení a v některých případech i finančních zdrojů. Umožní vám centralizovaně spravovat sledovací kódy a analyzovat chování uživatelů bez zásahu do kódu stránky a tudíž bez vnější pomoci. Sledujte své webové stránky s lehkostí a efektivitou pomocí Tag Manageru, vyplatí se vám to.

                Už odcházíte?

                Nespěchejte a podívejte se, co vše vám můžeme nabídnout

                Návody

                Nechte se inspirovat praktickými tipy i osvědčenými postupy a získejte klíčové informace a strategie, které vám pomohou růst a dosáhnout úspěchu ve vašem podnikání. 

                Naše služby

                Maximalizujte úspěch svého podnikání společně s námi. Od strategie a plánování po optimalizaci a sledování výkonu – máme vše, co potřebujete k tomu, abyste byli o krok napřed. 

                O AdManii

                Seznamte se s týmem marketingových nadšenců, který udělá vše pro to, aby vám pomohl maximalizovat potenciál vašich produktů nebo služeb. 

                Připraveni začít?