Mikro konverze aneb když nákupy nestačí

Reklamní systémy, ať už ze světa Googlu, Meta nebo Seznamu, čím dál více spějí k automatizaci kampaní. Aby tato automatice správně fungovala, je potřeba velkého množství konverzí. Na internetu se můžete dozvědět různá čísla, kolik konverzí pro správné fungování reklamních platforem, potřebujete. Samozřejmě, čím více, tím lépe, ale běžně byste měli počítat okolo 50 konverzí týdně, aby se kampaně správně optimalizovaly.

Jenže, co dělat v případě, když teprve začínáte? Když spouštíte e-shop, je šance, že nějakou chvíli potrvá, než se na taková čísla dostanete. Další případ může být, pokud prodáváte produkty vyšší ceny v menším objemu, tj. jste například majitelem prodejny motocyklů, kdy 50 motorek týdně asi těžko prodáte, přesto chcete prodávat právě je, protože na nich máte nejvyšší marži. A v neposlední řadě jsou zde služby a získávání poptávek z kontaktních formulářů a landing pages, kde 50 konverzí za 7 dní může být taky oříšek. Pokud je to i váš případ, odpovědí mohou být mikro konverze. V tomto článku se podrobně podíváme na to, co jsou, jak vám mohou pomoci a jak je optimalizovat pro maximální úspěch.

Co jsou tedy ty mikro konverze?

Mikro konverze jsou interakce návštěvníků na vašem webu, které naznačují jejich hlubší zájem o produkty nebo služby, ale ještě nejsou samotnou transakcí nebo poptávkou. Tyto mikro konverze mohou zahrnovat například kliknutí na tlačítka „přidat do košíku“, odběr newsletteru, stažení brožury, nebo třeba prohlížení určitých stránek. Mikro konverze si můžete definovat jaké chcete a nemusíte se držet zaběhlých kolejí či doporučení. Přeci jen hlavní je, aby fungovaly.

    Jak vybrat ty správné mikro konverze pro vás

    Jelikož je každé podnikání trochu jiné, to stejné platí i pro mikro konverze. Přesto byste měli primárně vycházet z nákupního trychtýře, o kterém se můžete dozvědět více v našem dalším článku: Marketing s příběhem: Proč využívat modely STDC a AIDA

    Ve zkratce, každý zákazník před nákupem nebo poptávkou prochází nákupním procesem. Standardní doporučení tedy zní, pokračujte po nákupním procesu zpětně od nákupu a vyberte bod, ve kterém se nachází dostatečné množství uživatelů/mikro konverzí. Jak nastavit některé konkrétní mikro konverze se dozvíte v našem dalším článku: Návod, jak vytvořit vlastní mikro konverze.

    Mikro konverze pro e-shopy

    U e-shopů to většinou bývají body neboli touchpointy z nákupního košíku. Když to tedy vezmeme od konce, máme samotný nákup, předtím je vyplnění platebních informací, dále pak započetí nákupu v košíku/pokladně, předtím může být zobrazení košíku, přidání do košíku nebo zobrazení produktu či bližších informací o něm. Samozřejmě můžete testovat, který z těchto bodů/mikro konverzí vám bude nejlépe fungovat, ale ideálně vyberte ten, který se nejvíce blíží nákupu a přesto má dostatečný počet uživatelů, který jím prochází. 

      Mikro konverze pro služby

      Abychom uvedli ještě jeden příklad z praxe, máme řadu klientů, kteří nabízejí ubytovací služby. Jelikož někteří zároveň využívají služeb platforem Booking a Airbnb, získat 50 rezervací týdně čistě přes webové stránky není úplně sranda a kolikrát z kapacitních důvodu vlastně i nemožné.

      V tomto případě se nám velmi osvědčilo kampaně optimalizovat na zobrazení rezervačního formuláře na webu. Využitím nástroje Google Tag Manager tuto mikro konverzi můžete relativně snadno nastavit, případně zvolit jiný prvek, který ve vašem případě uživatelé musí vidět nebo jím projít, jinak se vlastně k samotné konverzi ani nemohou dostat.

      Pokud naopak sbíráte kontakty přes landing page, můžete si pomocí stejného nástroje nastavit mikro konverzi na zobrazení poptávkového formuláře. Pokud jich bude nedostatek, můžete jít vaším trychtýřem ještě o krok zpět a zvolit mikro konverzi dosažení určitého bodu na stránce. Když ani to nebude stačit, můžete zkusit čas strávený na stránce, možnosti jsou opravdu neomezené.

        Přesah mikro konverzí mimo kampaně

        Mikro konverze nemusíte využívat pouze pro účely optimalizace kampaní, ale jsou i účinným nástrojem pro analýzu webu, nákupního procesu a celkově díky nim můžete lépe porozumět potřebám a preferencím vašich zákazníků. To vám umožní přizpůsobit svou marketingovou strategii a nabídku tak, aby lépe odpovídala očekáváním zákazníků.

        V ideální případě byste měli sledovat mikro konverze od bodu, kdy uživatel přistane na vašich webových stránkách, nebo prodejní prezentaci, až do bodu, než se z něj stane spokojený zákazník. Ve výsledku tak můžete mít až 10 mikro konverzí a sledovat mezi nimi korelace, analyzovat ve kterých bodech uživatelé nejvíce odpadávají a ty pak optimalizovat.

          Závěr

          Mikro konverze jsou klíčovým prvkem nejen pro lepší kampaně, ale i pro lepší web a vyladěný nákupní proces. Pomáhají vám lépe porozumět zákazníkům, zvyšují konverzní poměr a přidávají hodnotu vašim webovým stránkám. S vhodnými strategiemi a neustálým testováním můžete dosáhnout významného růstu, tak na nic nečekejte a pokud s mikro konverzemi nepracujete, je ideální čas začít!

            Už odcházíte?

            Nespěchejte a podívejte se, co vše vám můžeme nabídnout

            Návody

            Nechte se inspirovat praktickými tipy i osvědčenými postupy a získejte klíčové informace a strategie, které vám pomohou růst a dosáhnout úspěchu ve vašem podnikání. 

            Naše služby

            Maximalizujte úspěch svého podnikání společně s námi. Od strategie a plánování po optimalizaci a sledování výkonu – máme vše, co potřebujete k tomu, abyste byli o krok napřed. 

            O AdManii

            Seznamte se s týmem marketingových nadšenců, který udělá vše pro to, aby vám pomohl maximalizovat potenciál vašich produktů nebo služeb. 

            Připraveni začít?